29 mei 2017

Etos banana powder reveiw || Elinnee94

Banana powder is zo'n product wat ik vaak in stash video's voorbij zie komen en waarvan veel bloggers/YouTubers vinden dat je het gewoon moet hebben. 
Zelf zag ik het al een paar keer bij Etos staan en ik besloot het toch maar eens aan te schaffen, om de 'bake' techniek mee te oefenen..

Lees verder..



Het doosje waarin het banana powder zit is een simpel rond doosje, zoals je wel vaker ziet bij losse poeder. De onderkant is transparant, zodat je het poeder kunt zien en de deksel is zwart met de tekst 'banana powder' er in nude letters op gedrukt.
Ook staat, in zwarte letters gedrukt, groot het logo van Etos op de deksel. Mooi, maar zwart op zwart? Niet heel slim als je het mij vraagt.

Dit is de onderkant van het potje. Een zwarte sticker met witte bedrukking, veel beter als je het mij vraagt. In dit potje zit 8gram wat mij best veel lijkt voor een losse poeder, maar volgens mij is dit wel een normale hoeveelheid.
Typisch Etos, de ingrediënten staan op de achterkant van de zwarte sticker. Op de plakkende kant dus. Lekker uit het zicht, maar voor de mensen die het interessant (of nodig) vinden niet heel practisch. Je zal maar allergisch zijn voor een bepaald ingrediënt en steeds de sticker er in de winkel moeten af pulken om te zien of de ingrediënten wel voor jou bestemd zijn.
Nee, zeker bij dit product is het niet nodig. Op de zwarte sticker zelf is genoeg ruimte voor een ingrediëntenlijst, al zeg ik het zelf.
Zelf let ik niet zo op de ingrediënten, maar toch plaats ik hier een foto van de lijst voor de mensen die het wel interessant vinden. 

Wanneer je de deksel open draait kom je bij het compartiment waar het losse poeder verdeeld kan worden. Ter beveiliging hebben ze een soort sticker op de gaatjes geplakt, tja hier moet men ook nog iets op bedenken, want zodra je deze hebt verwijderd zit al snel alles onder de poeder.
Het is echt een heerlijk moment om de sticker van het plastic af te halen. Alle poeder zit in de gaatjes gedrukt en soms komen er dan kleine schattige vierkantjes poeder uit. Dit is voor mij echt een beetje het 'satisfaction' moment.
Een kleine swatch van de poeder. Oef, vrij geel. Maar ach, voor alles moet een eerste keer zijn en ik heb begrepen dat met de 'bake' techniek je ook veel poeder wegveegt.
Before. Ik heb gewoon mijn basis aangebracht zoals ik die altijd zou doen. Ik heb de laatste tijd best veel last van donkere kringen en geel werkt daar als het goed is prima tegen.
Tijdens. Met een vochtige beautyblender heb ik de poeder aangebracht. Dit ging vrij lastig. Ik had een beetje het idee dat het een soort klei substantie werd en toen ik het onder mijn ogen aanbracht.
 After. Uhm tja, ik was er al bang voor. Echt goed weg krijg ik de overtollige hoeveelheid niet. Ik heb begrepen dat je dit normaal met een grote poederkwast doet, maar door de 'klei' substantie hecht het poeder zicht te veel aan mijn huid.
Ik heb van alles geprobeerd. Uiteindelijk ben ik er maar met een grote poederkwast en verschillende poeders overheen gegaan. Het liet, wat ik ook probeerde, een behoorlijk gele waas achter. 

Ik weet niet of dit echt aan het Etos poeder ligt, of aan mijn manier van werken. Ik denk dat mijn beautyblender te nat is geweest. 
In het vervolg ga ik het proberen met een droge spons of met een watje. 
Ik heb namelijk (tegen het knoeien)  op de opening in het potje een wattenschijfje gelegd. Hier komt erg veel product aan te zitten, dus ik denk dat dit misschien wel een oplossing is voor mijn dilemma. 
Voor veel donkere huidjes is dit echt een ideaal poeder, omdat het dus een kleurtje heeft. Vandaar mijn twijfels of ik er misschien gewoon te licht voor ben. 

Het poeder kocht ik voor €6,- bij Etos. Niet heel budget, maar zeker ook niet duur. Ik wil dit product dus ook zeker nog een kans geven en wie weet zien jullie het nog eens voorbij komen in een video of artikel. 
Ik wil dit product eigenlijk wel een cijfer geven, want het poeder is erg zacht en fijn in gebruik, dus durf er wel zeker van te zijn dat dit voor de donkere huidjes wel een geschikt product is. Of het ook voor mij een geschikt product is kan ik dus niet met 100% zekerheid een antwoord op geven. 
Het zou fijn zijn als er een soort uitleg bij dit product stond, hahaha. Al met al geef ik het product een 6,5. Want slecht? Nee dat is het product zeker niet!

Heb jij dit product al eens geprobeerd?
Laat achter bij de comments wat jij er van vind of misschien wat ik fout heb gedaan. 

Liefs,
Eline ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten