24 april 2017

Happy b-day Essence || Elinnee94

Op deze foto draag ik deze blush

Is het raar dat je met make-up begint op de basisschool?
Tegenwoordig niet meer. 
Leeftijden zijn (mede door de makeup die de meiden dragen) lastiger geworden om in te schatten.
Met regelmaat denken mensen nog dat ik een jaar of 16-18 ben en 15 jarige worden al snel voor 20er aangezien.

Lees verder...

 
Toen ik deze leeftijd had was dat zeker wel raar, maar ik was zo iemand die al vroeg begon met make-up. Niet op dagelijkse basis (nu heb ik nog steeds geen zin om me iedere dag op te maken), maar gewoon wanneer ik er zin in had. 
Niets was leuker dan de veel te plakkerige lipgloss of knal rode/roze lipstick van je moeder even te gebruiken. Niemand die destijds van liquid lipstick, lipcreams en finishes had gehoord. 
Je deed maar wat en dacht er niet aan dat het misschien wel prettig zou zijn als de lipstick wat zachter aanbracht, iets matter was of juist glanzender. Laat staan dat je dacht aan dat zo'n lipgloss er misschien niet voor moest zorgen dat het leek alsof je lijm op je lippen aanbracht, of dat het misschien fijn zou zijn als de geur wat aangenamer zou zijn. 
Wat je ook nog niet had waren de mensen op YouTube die je konden vertellen wat wel en geen goede producten zijn. Een oogschaduw met bijna geen pigment was normaal en oogschaduwbasis kende ook niemand. 
Het was toen overigens heel normaal dat het net leek of iemand je een blauw oog had geslagen want blauwe oogschaduw was het echt helemaal. Haha nee, er was niemand die je vertelde dat je dat beter kon laten. 


Op deze foto was ik een jaar of 16-17.

Toen ik laatst van Essence een bericht kreeg dat zij dit jaar 15 jaar bestaan, besefte ik me dat ik tegen die tijd begonnen ben met make-up. Ik was een jaar of 8-10. Mijn moeder werkte bij een bedrijf (waar ik liever de naam niet van noem) wat nu vrij bekend is geworden op YouTube en toen niets van reclame moest hebben. Ze was daar adviseuse en deed onder anderen bruidsmakeup en kinderfeestjes. Ook gaf ze een soort vrouwen avonden.
Ik was altijd een buitenbeentje, maar ik vond het zo cool om allemaal meiden uit mijn klas uit te nodigen op mijn feestje, want welk meisje (zeker als je wel populair bent) zegt nu "nee" tegen make-up les. 

Een mini foto van mini-me.

Hierboven zie je een mini foto, van mini-me. Dit zal op een van de eerste make-up feestjes zijn geweest. 
Ik vond het toch leuk deze toe te voegen, maar moet natuurlijk rekening houden met de privacy van anderen. 

Ik ben altijd onzeker geweest en durfde ook niet goed make-up te dragen, hoewel ik het wel erg leuk vond. Op de een of andere manier voelde ik me er zekerder door, maar niet zeker genoeg om het buiten familie om te tonen. 
Ook op mijn middelbare school droeg ik het vrijwel nooit en als ik het dan toch droeg was het voor een feestje of als ik net wat tijd over had. Ik was dol op zwarte oogschaduw en mijn idool was Avril Lavigne.
Omdat ik geen make-up durfde te dragen naar school, uitte zich dat in nagellak bunkeren. Ik ging naar Kruidvat en kocht vooral lakken van Essence en Catrice. 
Essence had toen nog ander soort potjes, en lakken die snel stroperig werden. 

 
Deze foto moest ik even toevoegen. Dit was na mijn eerste gala. Ik zag er niet goed uit destijds. Ik kon eindelijk make-up dragen en volgens mij was ik hier al begonnen met het maken van video's. Ik denk dat ik ze toen alleen nog niet online zetten. 

Aan de foto's kun je zien dat ik veranderd ben, maar Essence is ook erg veranderd.
Ik weet nog wel dat ik 2 oogschaduwduo's van Essence kreeg, met mijn examen. Hoewel deze echt heel slecht waren, ben ik vanaf dat moment helemaal om.
Tot op de dag van vandaag ben ik dol op Essence en iedere assortiments-wissel heb ik weer gemengde gevoelens. Ik weet dat er producten terug komen die ik wellicht met veel liefde zou gebruiken, maar ik weet ook dat ik van een paar producten nooit zal weten of ze goed zijn, of misschien niet meer opnieuw kan kopen. 

Dit artikel is wat anders dan normaal, maar met dit artikel wil ik Essence van harte feliciteren.
Ik vind het leuk om terug te blikken op de 'evolutie' van makeup.

Geheel in het feest-thema heeft Essence in samenwerking met Duits jong zang talent Lukas Rieger een hippe song uitgebracht. Deze kan ik jullie niet onthouden.
 Lukas Riekger - Side by side.

Met dit nummer wil ik het artikel afsluiten en een week aan artikelen van Essence inluiden. 
Deze week kunnen jullie 3 artikelen verwachten met als thema Essence. 
Op woensdag en vrijdag kunnen jullie gewoon een video verwachten. 

Liefs, 
Eline ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten