28 september 2016

Essence Matt, Matt, Matt longlasting lipgloss 01 la vie est belle || Elinnee94



Toen het First impressions artikel van de Essence assortiment update schreef, zag ik een aantal producten die me wel heel interessant leken en waar ik graag een review over wilde schrijven.

Een van die producten was de "Matt, matt, matt longlasting lipgloss".

Toen ik voor het eerst voor het vernieuwde (kleine) schap stond koos ik voor "01 la vie est belle".

Deze longlasting lipgloss kon op twee manieren uitpakken; heel mooi nude of milky.



Ben jij benieuwd naar wat ik van deze longlasting lipgloss vind?

Lees dan verder….

De uitstraling van deze longlasting lipgloss vind ik prachtig.
Simpel, maar oogt niet heel goedkoop. Ik vind het wel iets hebben dat het niet zo’n dunne typsiche lipgloss is.

De applicator zit niet direct tegen het steeltje, er zit een soort ringetje tussen waar veel product achter blijft zitten.
De applicator heeft een soort afgeronde driehoek vorm.

De kleur had ik iets donkerder verwacht (of moet ik zeggen gehoopt).
De lipgloss ruikt heerlijk, naar karamel.
De textuur van deze lipgloss is erg zacht.

De lipgloss voelt fijn aan op de lippen en de karamelgeur vind ik erg prettig.
De lipgloss is erg gepigmenteerd en dat belooft Essence ook.
De gloss lijkt niet echt in mijn lippen te trekken, wat ik van de ene kant erg positief vind.
Hij vervaagt mooi, maar zit in het begin nogal als een soort plamuur op mijn lippen.
De romige structuur vind ik erg prettig. Zoals ik misschien wel vaker heb gezegd heb ik snel last van droge lippen. Bij deze lipgloss heb ik in het begin heel erg dat hij deze velletjes accentueert, maar toch ook mijn lippen verzacht.

Essence omschrijft deze lipgloss als: “creamy lipgloss voor velvet-matte lippen, die de lippen niet uitdroogt”.
Echt matt matt is deze lipgloss niet, maar matt genoeg voor mij. 
Het velvet effect vind ik erg mooi.
Over de houdbaarheid van deze lipgloss kan ik niet zo veel zeggen. 
Wat vind Essence longlasting?
Het blijft een romige gloss, dus een hele dag houd dit product niet. Wel houd hij het een paar uur uit.

Essence belooft een aantal dingen. Deze maken ze in mijn ogen allemaal waar.
Ondanks dat de kleur niet helemaal mijn ding is, pak ik deze gloss er toch vaak bij.
Ik ben benieuwd geworden naar de andere kleurtjes uit de “matt matt matt longlasting lipgloss” serie van Essence.
De "matt matt matt lipgloss" is te koop voor €2,39 bij Trekpleister en Kruidvat (ook met een klein schap dus).

Heb jij de Essence matt matt matt lipgloss al gespot? Of heb jij er misschien al in huis?
Laat achter wat jij van dit product vind.

Liefs,

Eline ♥


Geen opmerkingen:

Een reactie posten