15 juli 2016

TeaCozy juli 2016 || Elinnee94



Het is weer tijd voor de TeaCozy. In deze thee ook nog een kleine extra. 


Ben je benieuwd?
Lees dan verder...



 
Zwarte thee bon tea 


Van deze thee wist ik al het een en ander af. Sterker nog er werd van TeaCozy aan mij gevraagd: “wel of niet?” en hup, daar werd de zak onder mijn neus geschoven. Een heerlijke kokos geur drong mijn neus binnen, maar er was meer.
Mijn hoofd associeert rond de zomer periode kokos altijd met pina colada, dus was dat het geen wat ik zei.
Ook dacht ik aan Chocolade.
Heel erg benieuwd naar hoe deze thee zou smaken zei ik vol mondig “JA!”.
Zie nu hier… De Bon tea, in de TeaCozy.

Van deze thee moest ik net als snufjes, eerst even een paar slokjes nemen voordat ik precies kon zeggen waar deze thee naar smaakt.
Bountea was misschien een betere naam geweest, want deze thee smaakt echt naar een goede Bounty.
Je proeft zelfs de structuur van een Bountyreep, alsof je hem zo doorbijt.

Achtergrond:
Kristalhelder water, witte stranden, het geruis van palmbladeren. Genietend van de combinatie tussen kokos en chocolade. “Le bon goût de la vie” het goede leven.
Geniet van deze subtiel romige creatie, het is de moeite waard.

Ingrediënten: zwarte the, chocoladevlokken, witte chocolade, cacaopoeder, geraspte kokos, natuurlijk aroma.

Een heerlijke thee, een welverdiende 9!


Groene rooibos  - Duindoorn pruim


Een zoet ruikende thee die er uit ziet als groene thee.
Smaakt erg lekker, niet heel speciaal, doet me een beetje denken aan de cactus vijg thee.

Achtergrond:
Wis je dat Spreeuwen en Lijsters ook dronken kunnen worden? Wanneer je deze halfdronken in je tuin ziet, kan dit goed komen door de duindoorn. Dit zure besje, is favoriet bij deze vogels. Op de koude dagen gaat dit besje gisten, waardoor een alcoholische vulling tot stand komt.
In deze thee is het besje aangevuld met appel, ananas en pruim. Dit zorgt voor een zoete rode cocktail, maar dan zonder alcohol.

Ingrediënten: groene rooibos, ananas, duindoornbes, pruim, appel, korenbloembloesem, rijstebloem, pioenbloesem.

Een prima thee, deze krijgt van mij een 7,5.


Groene thee – menthos



“Who says no to Mentos?” De Mentos reclame zie ik echt veel te vaak, misschien omdat er echt tientallen varianten van zijn gemaakt.
Muntthee doet het bij mij altijd goed en vind ik een van de lekkerste “simpele” thee soorten.

Achtergrond:
Munt kwam in de Middeleeuwen in iedere kruidentuin voor. De plant werd toen al gezien als geneeskruid tegen jeuk.
Inmiddels weten we dat deze geneeskrachtige plant ook helpt tegen hoofdpijn en misselijkheid, maar ook de spijsvertering ten goede komt.
In deze melange worden de muntblaadjes aan een zachte biologische groene thee toegevoegd.

Ingrediënten: groene thee, munt.

Deze thee heb ik al ooit gehad, maar dat vind ik helemaal niet erg.
Daarom geef ik deze thee een 8.


Fruitig -  TeaCozy



Een vruchten thee die bij mijn weten al ooit eerde in de TeaCozy zat.
Ik heb het even terug gezocht en het blijkt al ruim een jaar geleden te zijn, namelijk in mijn eerste Teacozy (april 2015).
Alweer een tijdje terug dus.
Deze TeaCozy heeft me wel doen beseffen, dat ik ook wat ‘oude’ smaakjes weer uit de kast kan halen.
Een heerlijke bosvruchten thee maar, zoals ik bij wel meer fruitige theeën heb, ook een beetje zurig.

Achtergrond:
Niet iedereen is gezegend met groene vingers, maar misschien pluk jij komende zomer de knapperige appels uit je eigen tuin en hangen de aalbessen in prachtige trossen aan de struik.
Mocht dat het  geval zijn, komt TeaaCzy raag bij je langs, zodat ze hun eigen fruit thee mee kunnen nemen. Deze fruit thee, word in eigen tuin verbouwd, met als eind resultaat een heerlijk zoete vitaminen cocktail.

Ingrediënten; appel, rode biet, vlierbessen, hibiscusbloesem, zwarte aalbessen, breaambessen, gramboos, braambesblaadjes, rode aalbessen.
Deze thee is cafeïne vrij.  

Van deze thee kun je ook heerlijk ijsthee maken, wat ik persoonlijk lekkerder vind.
Deze thee geef ik een 7.


In deze TeaCozy zaten voor mij wat extra dingetjes om over te bloggen, namelijk drie hele speciale stukjes Belgische Chocolade.
Deze besloot ik natuurlijk meteen te testen, dus in deze TeaCozy review/unboxing ook nog een kleine extra.

 
Melk – Caramel zout

Dit was het eerste Chocolaatje dat ik proefde.
Ik ben dol op caramel/zeezout chocolade, maar bij het proeven van dit chocolaatje vond ik het nog lekkerder.
Je proeft goed dat dit echte chocolade is.
Heerlijk zacht van smaak, een dun plakje en een subtiele caramel zeezout smaak die nog lange tijd in je mond na geniet.

Puur – earl grey

Een chocolaatje met de smaak van Earl Grey thee?
Ja het bestaat echt. "Ja maar hoe dan?"
Zelf ben ik niet zo dol op pure chocolade, sterker nog ik vermeid het liever.
Dit chocolaatje brengt daar verandering in. Deze combinatie is echt geweldig, want het stomme is dat je echt de earl grey terug proeft in de chocolade.

Wit -   Thé Matcha

Het duurde even voordat bij mij het kwartje viel dat deze chocolade de smaak van Matcha thee zou moeten bevatten.
Een thee die, als ik me niet vergis uit Japan komt.
Pas toen ik het chocolaatje uitpakte en bleek dat hij GROEN was, dacht ik ‘hé maar je hebt zo’n thee..’.
Ik heb zelf nog nooit Matcha thee gedronken, dus of het chocolaatje er ook echt naar smaakt durf ik niet te zeggen.
Op basis van de verhalen die ik over Matcha heb gehoord kan ik na het proeven van dit chocolaatje wel inbeelden dat deze chocolade echt naar die thee smaakt.
Het is een erg vreemde smaak, maar niet vies.
Het is niet dat ik nu zeg “Ja, doe mij er maar een hele doos van”.
Leuk om een keer geprobeerd te hebben.

Dit zijn typische chocolaatjes om eens bij een kop thee of koffie te serveren.
Het lijkt me echt hilarisch om de verbaasde gezichten te zien, als ze in eens een groen chocolaatje uitpakken of een chocolaatje met earl grey smaak eten.

Stuk voor stuk originele en heerlijke chocolaatjes.


Een erg leuke en lekkere TeaCozy dit keer. 
Mijn favoriet is de 'Bon Tea', omdat deze thee zo origineel en goed van smaak is.

Wat lijkt jou de lekkerste thee?
Laat het achter bij de reacties. 

Liefs,
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten