12 juli 2016

Essence lights of oriënt editie - Review || Elinnee94

Als er een Limited Edition is, waar ik de afgelopen tijd naar heb uitgekeken, is dat de Lights of Oriënt Limited Edition van Essence wel. 

Toen ik het persbericht las, zag ik 'verkrijgbaar vanaf half mei tot half juni' staan. Dat in mijn ogen al behoorlijk bizar was, aangezien de Bloggers Secrets collectie ook precies deze tijd in de winkels zou komen te liggen. 

Vandaar dat ik me de laatste tijd wat heb afgezonderd met betrekking op de reviews en sneakpeaks. 
Inmiddels heb ik de collectie al een aantal weken in huis en ben ik deze goed aan het reviewen geweest. Zo kan de review gewoon op tijd online komen, in tegen stelling tot de Bloggers-Secret collectie, die ik ook vanaf dag 1 in huis heb.


Ben je benieuwd naar de Lights of Oriënt collectie en mijn mening over de producten? 
Lees dan verder...



De Essence lights of Oriënt collectie, is er zo een waar ik nu echt warm van wordt.
Ik ben dol op de oosterse stijl en toen ik in 2012 in Dubai was, heb ik ook mijn ogen uitgekeken in de souks en de sprookjes achtige omgeving waar je in eens terecht komt.
Het is niet alleen het uiterlijk, waar ik bij deze collectie helemaal warm van werd, maar ook de samenstelling. Alles klopte, althans zo leek het pers bericht.

Deze trend-edition is geïnspireerd op de Arabische zon, met allemaal warme bronze kleurtjes. 

Bronzer
Deze collectie bevat twee bronzers, die er echt prachtig uit zien. Ik heb ze beide gekocht.
01 sunkissed beauty is de lichte varriant en 02 oriental beauty is wat donkerder.
Beide zijn ze voor mijn draagbaar. 
 
Op deze foto draag ik 01 sunkissed beauty.
 
Hier draag ik 02 oriental beauty.



Ik vind het van Essence goed, dat ze twee bronzers hebben toegevoegd. Zeker de lichte kleur, omdat ik weet dat er nog lichtere huidjes zijn dan die van mij. Daarvoor zou deze lichte bronzer perfect zijn.
Zelf zou ik deze eerder gebruiken om  mijn hele gezicht te bronzen,  02 Oriental Beauty is voor mij perfect om te shapen,
Deze bronzer kost €3,40 per stuk. 


Blush
In het pers bericht heb ik niets kunnen lezen over de blush uit deze collectie.
Deze blush ziet er behoorlijk ‘uitdagend’uit. De paarse kleuren zou je niet snel inbeelden bij een Zomerse collectie. Toch vind ik deze blush echt fantastisch.
01 princess Jasmines choice is een warme blush die ik aanbreng met de bijbehorende blushkwast.
Over deze blush brush heb ik ook niets kunnen vinden in het bericht, maar deze is heerlijk zacht en ik vind hem erg fijn in gebruik.


Highlighter
Toen ik deze collectie voor het eerst spotte zag ik geen highlighter in het assortiment zitten
Gelukkig kwam ik een aantal dagen later in een filiaal en zag ik de highlighter stick wel staan
Voor €4,- is deze highlighter te koop in de kleur 01 golden gate to orient.

Oogschaduw
Het pronkstuk uit deze collectie is natuurlijk het oogschaduwpalette. Alleen al als je naar de uitstraling van het palette kijkt. In dit palette zitten 6 oogschaduwkleuren.
Van shimmer tot verschillende paars en goud tinten.
De pigmentatie van dit product is ook prima en dat voor maar €4,60.




De nagellakjes heb ik in het schap laten staan.
De kleuren die deze collectie bevat zijn 01 golden gate to orient, 02 the sultan’s daughter, 03 princess Jasmines choice, 04 belly dance Queen.
Op de foto zagen de lakjes er erg interessant uit, maar toen ik voor het schap stond dacht ik “nee, ik heb al genoeg kleurtjes die hier ook iets van weg hebben”.
De prijs van deze lakjes zijn €2,- per stuk.






Wat ik ook liet liggen was de ‘eyebrow shaper’.
Wenkbrouwen is een geval appart. Het was nu niet zo, dat toen ik voor het schap stond dacht “ja laat ik deze kleur nu gebruiken voor mijn wenkbrouwen.
Kleur 01 sunkissed beauty is duidelijk voor de blondines en 02 Oriental beauty trok ook mijn aandacht niet..
Ook de prijs van dit product is €2,- per stuk.



Tot mijn grote verbazing was ik ook niet zo onder de indruk van de lipsticks.
Deze matte lipsticks lijken erg op de matte lipsticks van Catrice.
Ik dacht heel erg onder de indruk te zijn van deze kleuren, maar in werkelijkheid leken de kleuren erg op elkaar. Alleen de paarse kleur lijkt op die in het artikel, maar ik heb er een van Catrice die erg op deze lijkt.
01 belly dancing Queen, 02 princess Jasmines choice, 03 the sultan’s daughter zijn de kleuren van de lipsticks uit deze collectie.  
Deze lipsticks zijn €2,60 per stuk.


Erg benieuwd was ik naar het parfum/body spray uit deze collectie maar voor €3,- heb ik hem toch in het schap laten staan.
Ook de plak tattoo’s van €3,- heb ik niet gekocht. Zelf vind ik dit soort producten wel erg festival gerelateerd en/of leuk voor de wat jongere meiden, maar persoonlijk wordt ik hier niet erg enthousiast van. 


Op deze foto draag ik;
Nivea Men aftershavebalm, Catrice oogschaduwbasis,
MAC face & body foundation, Essence Matt poeder, 
Bronzer 02 Oriental beauty, blush 01 princess Jasmines choice.
Als highlighter heb ik de 1e kleur uit het oogschaduwpalette gebruikt.
Uit het oogschaduwpalette heb ik de 3e kleur aangebracht in de arcadeboog,
de 2e kleur op het bewegend ooglid, 
de 6e kleur in de buitenste ooghoek,
met de 5e kleur heb ik de buitenste ooghoek in de arcadeboog geblend,
De 4e kleur gebruikte ik als detail op het midden van mijn bewegend ooglid. 
De mascara die ik heb gebruikt is de Catrice Glam & Doll mascara false lash effect.
De lipstick die ik hier draag is van P2 en heeft de naam Tell me a tale. 

Op deze foto draag ik; 
MAC face & body foundation, bronzer 01 sunkissed beauty, 
blush 01 Princess Jasmines Choice en de highlighterstick.
Dit keer draag ik geen oogschaduwbasis, maar heb ik wel gerbuik gemaakt van het palette.
De 6e kleur draag ik in mijn arcadeboog en de 4e op het bewegend ooglid.
Ik heb wederom gebruik gemaakt van de Glam & Doll mascara van Catrice
en op mijn lippen draag ik MAC Viva Glam IV (4).
 
Deze collectie bevat zeker een aantal toppers, maar ook een aantal producten die ik niet zo snel opnieuw zou aanschaffen.
Hebben jullie deze collectie al gespot, of misschien zelfs al iets van geshopt?
Laat het achter bij de comments.


Liefs, 
Eline


 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten