12 juli 2015

Sample Sunday ♥ Sun & Valentia

Huh wat?  Sample Sunday? Het is toch Sample Saturday?
Ja, klopt. Normaal gesproken plaats ik iedere zaterdag een sample artikel, maar dit keer een keer op zondag. 

Vandaag 2 samples die ik al langer in mij  collectie had. SUN en Valentina.  
Kijk verder...


Jil Sander - Sun

Ik denk dat vele van jullie deze geur wel zullen kennen. De ultime zomer geur, wordt hij wel eens genoemd. Zelf heb ik het origineel nog nooit geroken, dus ben ik benieuwd of deze echt naar de dupe ruikt die ik in mijn collectie heb.
Jil Sander Sun is een geur die bedoeld is voor een heerlijk dagje aan het strand of gewoon op een zomerse dag. Deze geur is namelijk sun-proof, een ander parfum zou door de zon vlekken achter kunnen laten, maar dit parfum doet dat niet (althans is de bedoeling).


De geur ruikt inderdaad naar de dupe die ik heb (“Yellow light”). Ik weet alleen niet of die van mij ook sun-proof is. 
Na een tijdje merk ik dat de geur toch wat subtieler is dan de geur die ik in mijn collectie heb. Die van mij is wat zoeter. Maar of ik dit parfum ook aan zou schaffen weet ik niet. 

Geurnoten:
Top: bergamot, fruitnoten, Afrikaanse oranjebloesem, limoen, cassis, rosewood
Hart: roos, lelie van dalen, tuinanjer, heliotroop, orris wortel, ylang-ylang
Basis: vanille, sandelhout, benzoine, amber, tonkaboon,  musk, styrax, patchouli

Het parfum is bij verschillende drogisterijen en parfumerieën te koop en zal je voor ongeveer €23,- kunnen vinden. 

Valentino - Valentina:

Deze sample heb ik al een tijdje en laat ik op de een of ander manier altijd liggen. Waarom?  Omdat ik het flesje zo leuk vind. Dat zou ook precies de rede zijn om hem fullsize te kopen, maar hier wil ik vanaf. Vind ik de geur echt zo lekker?  Het is tijd om hem eens te behandelen in Sample Saturday (ofja, Sunday in dit geval). 


De geur zelf is vrij apart. Een beetje mannelijk, houtachtig, gecombineerd met zoete bloemen (denk ik).

Geurnoten:
Top: bergamot & truffel
Hart: tuberoos, aardbei, Afrikaanse oranjebloesem, jasmijn

Basis: vanille, amber & ceder.

Dit parfum kun je vinden bij de parfumerie vanaf ongeveer €50,-. Ik denk niet dat ik dit parfum zelf aan zou schaffen, ondanks dat het flesje echt super cute is. Ik wil niet iets kopen om de verpakking en het vervolgens verwaarlozen, of het niet genoeg liefde geven. 

Hoe bekend zijn jullie eigenlijk met SUN? 
Laat het achter bij de comments.

Liefs, 
Eline ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten