14 september 2014

Challenge op Instagram ♥ Red lips week #52weeksofmakeup

Als beauty-liefhebber zie ik soms door de bomen het bos niet meer, qua beauty-producten die ik allemaal heb. 
Ik maak natuurlijk mijn declutter video's, waarin ik uitzoek wat ik wel en niet meer in mijn stash wil houden.
Hierin kom ik soms een aantal producten tegen waarvan ik dacht; hmm... ik geef het nog een kans. Vervolgens ga ik weer voor de standaard look. Zeker qua oogschaduw ben ik vrij eentonig, ik gebruik eigenlijk alleen nog maar nude kleuren. Soms een felle groen of toevallig een kleur die in een palette zit. 

Afgelopen week zag ik op de blog van Lidewij een super leuke, zelfgemaakte challenge voorbij komen. Zij begint komende week met deze challenge maar ik kon het niet laten om deze week al te beginnen.  

Ben jij benieuwd wat deze challenge inhoud en hoe ik hem doe? Lees dan snel verder....



Laat ik beginnen, door te zeggen dat jullie voortaan op zondag een soort update van deze challenge kunnen verwachten. Hierin laat ik mijn instagram foto's die betrekking hebben op de challenge zien. Ook laat ik jullie weten wat ik van die week vond, en of ik favorieten producten heb (her)ontdekt, of juist twijfelgevalletjes weg ga doen. Ook wil ik vooraf melden dat ik weer wat declutter video's heb opgenomen de afgelopen week en jullie deze (vermoedelijk) rond oktober kunnen verwachten. 


Ik begon met het delen van de challenge. 
Deze challenge bestaat uit 52 onderwerpen voor een look. Dit kan een thema zijn of een product. Neem nu bijvoorbeeld week 52; "Happy new year". Ik denk glitters!, maar een ander kan denken aan goude kleuren, of juis vrolijke kleuren net als het vuurwerk. 

Afgelopen week was het week 37. Dit was de "red lips Ahead!" week. Ik heb besloten om al mijn rode lipsticks in mijn everyday bakje te doen, en iedere dag een lipstick uit te kiezen, die ik die dag zou dragen. 

Maandag had ik een afspraak bij de oogarts in het ziekenhuis, hierdoor moest ik mij oog-make-up beperken en had ik geen mascara op. De rode lipkleur die ik hier draag is er een van Catrice. Kleur 310 ; "red my lips". Ik vond dit thema zo leuk, dat ik ook niet kon wachten tot volgende week (wanneer de challenge eigenlijk begint). Dus pakte ik meteen deze lipstick met bij passelijke naam erbij.

Dinsdag was deze felle kleur aan de beurt, het zijn er stiekem 2. Ik vind de combinatie zo TOF! Al tijden loop ik een beetje te piekeren over lipstains, zo'n stift die je op je lippen aanbrengt en waar je lippen eigenlijk heel erg van uitdrogen. Ik besloot toch maar eens mijn Catrice lipstain te pakken in de kleur '050 red & the city', deze gaf niet veel pigmentatie en trekt behoorlijk in mijn lippen. Ik zou hem bijna weggooien als ik mijn Gosh getinte lipbalm er niet bij pakte. Ik had deze al een tijdje niet meer gebruikt aangezien deze niet meer te koop zijn en ik bang ben dat deze op gaat. De rode kleur die ik over de lipstain draag is '41 kiss'. 
Wauw!, deze combinatie is zo mooi! Doordat de lipbalm van Gosh zo voedend is compenseerde dit het uitdrogende effect, dat de lipstain anders wel zou geven.


Woensdag gebruikte ik mijn favoriete rode lipstick. Wie kent de 50 girls reloaded limeted edition van Essence nog?  Yep, lang geleden alweer, maar in mijn ogen de beste collectie die essence ooit heeft gehad. 

Donderdag was voor mij echt zo'n dag, dat ik opstond en met het idee kwam om een product uit te testen. Ik had voor het eerst sollicitatie training en besloot een matte lipgloss van essence te dragen.Namelijk de Essence XXXL longlasting lipgloss Matt effect in '07 silky red'. Mijn god, wat moet ik wennen aan de structuur. Ik ben veel gewent van een lipgloss, maar wat is dit?! Ik heb besloten deze toch in mijn stash te houden, ookal had deze de structuur alsof hij mijn lippen uit zou drogen... Dat viel reuze mee! Ik was wel tevreden over het resultaat. 
Vrijdag had ik een lipstick van Illamasqua op mijn lippen, de enige kleur die ik heb van dit merk namelijk Sangers. Ik ben dol op deze lipstick, alhoewel... Deze lipstick voelt droog aan, hij droogt mijn lippen niet uit, maar toch heb ik het gevoel alsof de lipstick er niet goed op zit of dat hij is vervaagd. Deze lipstick hou ik wel in mijn collectie wel moet ik er dan wat vaseline over smeren of een transparante lipbalm, en dat heb ik dan maar voor lief. 

Zaterdag had ik een lipstick van Maybeline op mijn lippen. Een rood roze kleur, deze heet namelijk Atomic pink. Het is wel echt héél donker roze want pas wanneer ik mijn andere Maybeline lipstick ernaast hield zag ik dat het een roze-tint was. Ik hou wel van deze kleur. Wel heb ik getwijfeld om de andere Maybeline lipstick weg te doen, maar daar wacht ik nog even mee. 


Conclussie:  
Voor mij was deze challenge-week heel nuttig. ik heb lip potlood her-ontdekt en bij een aantal producten de knoop doorgehakt of ik ze wil houden of niet. 

Na het declutteren van mijn lipsticks (die video zien jullie nog) heb ik dus een aantal lipsticks in mij  everydaybakje gedaan. Helaas kwam ik hierbij ook tot de conclussie dat 'Lobster love' van Catrice naar een andere eigenaar gaat. Dit is niet mijn  kleur, het is een beetje een oranje-rode kleur en wanneer ik rood op mijn lippen wil, wil ik rood. Ook weet ik dat oranje mij niet mooi staat, dus deze lipstick gaat in mijn mand met producten waar ik iemand anders blij mee kan maken. Een andere oranje-rood die ik wél wil houden is 'Eros' van NYX. Een soort plaatsvervanger dus. 
Ook ga ik een product weggooien namelijk en lip & cheek creme van Essence uit de Ready for Boarding-collectie. Deze had ik regelmatig mee als ik ging zeilen maar gebruikte hem maar zelden. Helaas heb ik er nu afscheid van gedaan, omdat ik weet dat ik hem toch niet gebruik en hem dus ook niet ga missen. 

Zoals jullie in mijn declutter video (over een aantal weken) kunnen zien vind ik dat ik té veel lipsticks van Catrice heb, deze kocht ik dan een keer in een uitverkoop bak, of tijdens een 1+1 actie, maar eigenlijk pak ik deze lipsticks nooit. Ik moet kritischer kijken naar wat ik wél en niet wil houden in mijn stash. Dat heb ik dus gedaan. : "Eline niet meer alleen naar de naam van een product kijken maar denk ook; draag ik hem ook daadwerkelijk?" 
Een aantal lipsticks waarbij ik dacht "nee, eigenlijk niet" ga ik dus ook weggeven. '170 play the plum' '240 and the oscar goes to' en '160 pink pater' van de Ultimate shine collectie van Catrice moesten er aan geloven. 

Ja, er zijn nog lipsticks waar ik mijn twijfels bij heb of ik ze weg moet doen, maar dat komt nog wel. Ik moet alles stap voor stap doen. 
Ik ben kritischer naar producten gaan kijken en dat vind ik heel belangrijk! 

Hoe kijk ik tegen komende weken aan?
Ik heb er zin in! Wel heb ik besloten dat ik, omdat op zondag deze artikelen online komen, er een soort rust-dag gehouden wordt. Mocht ik op zondag me wel aan het 'thema' houden. Deel ik de foto's een week later met jullie. Het thema van komende week is 'healty glow', wat ik precies ga doen weet ik nog niet, maar ik denk dat ik mijn highlighters er maar eens bij ga pakken. Ook wil ik wat naturelle lippen, met iets van een gloss, als het even kan. Ook wil ik dezelfde tactiek toepassen als ik afgelopen week heb gedaan. Heb ik een product (in dit geval highlighter)  gebruikt. Dan gaat deze gewoon mijn stash in, zodat ik niet heel de week hetzelfde product gebruik. 

Doe jij ook mee met deze challenge?  
Laat je instagram-naam en/of blog achter bij de comments! 
Vergeet ook zeker geen kijkje te nemen op de blog van Lidewij en haar te volgen op Instagram en alle andere social media! Want wauw, wat een toffe meid is het! 

Liefs, 
Eline ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten