4 juli 2014

Lekker lees weer 4# Morgen ben ik weer thuis – Simone van der Vlugt

Het laatste boek dat tot mijn vakantie in Portugal behoort, ja ik zei het al eerder; “Ik heb veel gelezen”. Met ‘Morgen ben ik weer thuis’ ben ik begonnen toen de vakantie tegen zijn eind liep, en heb het boek thuis uitgelezen. Mijn [Link] eerste lekker lees weer artikel [/Link] was er ook een van een boek van Simone van der Vlugt. Vandaag geef ik mijn mening over ‘Morgen ben ik weer thuis’.

Lees dus snel verder….


Britt is een meisje van elf, ze turnt en is erg goed. Op een middag komt ze niet thuis van haar turnles en is haar moeder doodongerust. Ze gaat daarom ook zo snel mogelijk naar de politie waar Lois werkt.
Dit boek is geschreven vanuit hoe Britt dingen meemaakt, maar ook vanuit Lois.
ISBN
978 90 414 2414 3
Titel & Schrijver
Simone van der Vlugt – Morgen ben ik weer thuis
Paperback/hardcover
Paperback
Aantal pagina’s
277
Uitgeverij, drukversie & drukjaar
Anthos Amsterdam, 5e druk 2014
Taal & genre
Nederlands, Thriller
Beschrijving
Lois is rechercheur Moordzaken, afdeling Noord-Holland Noord. Deze keer wordt ze met haar team op een vermissingszaak gezet. De elfjarige Britt is na een turnles niet meer thuis gekomen en elk spoor lijkt dood te lopen.

Zoals ik al ooit eerder heb gezegd in een artikel, vind ik eerlijkheid heel belangrijk. Dit boek vond ik niet heel spectaculair, het was voorspelbaar en er gebeurde niet veel van buiten af. Het waren steeds dezelfde mensen, die dus eigenlijk ook bijna niemand tegen kwamen. Ik heb meerdere recensies gelezen en er zijn meerdere mensen die het boek voorspelbaar vinden. Simone weet er af en toe wat spanning in te gooien, maar het spannendste is helaas op het einde. Erg jammer want als ik mezelf niet pushte om verder te lezen had ik het boek al 20 keer weggelegd.

Dit is wel zo’n typisch vakantie boek, je ligt aan het stand of zit buiten in de tuin en gaat even lekker lezen. Maar echt een thriller, Nee! Ik vind van niet.

Heb jij dit boek ooit gelezen, wat vind je ervan?
Laat het achter bij de reacties.
 
Liefs,
Eline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten